Om Indora

För köp som sker på denna webbplats ansvarar Indora AB (559320-5403). Vi har vårt säte i Stockholm och företagets postadress är Flygarvägen 25. Du kan kontakta oss på mailadress info@indora.se

 

Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Indora bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställningen mottagits och innehåller uppgifter om pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta info@indora.se.

Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Indora har ägande- och återtaganderätt för samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund.

 

Leverans

Din vara skickas normalt inom 7 arbetsdagar. Därtill kommer postens leveranstider. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi dig om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om varan inte finns i lager. 

Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe. Indora ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss. 

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress info@indora.se

 

Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.

 

Priser

Alla priser i webbshoppen anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Indora inte råder över, till exempel stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar, valutaförändringar, ändrad moms eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Rätt till ändring av pris utan föregående information förbehålles.

 

Frakt

En fraktkostnad tillkommer inom Sverige. Fraktkostnaden kan komma att ändras och ibland vara rabatterad. Du ser fullständig fraktkostnad i kassan.

 

Betalning

Faktura (endast inom Sverige)
Vi använder Klarna för faktura och du hittar deras villkor här. Vid fakturabetalning gäller 14 dagar från det att varan skickats. Avgiften för att betala mot faktura är 0 kronor. 

Kortbetalning
Vi använder Klarna för säkra kortbetalningar. Läs mer om Klarna här.

Direktbetalning via internetbank
Betalning via banken sker genom Klarna. Läs mer om Klarna här.

Swish
Betalning via Swish sker genom Klarna. Läs mer om Klarna här.

  

Ångerrätt och återbetalning

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter leveransdatum. Du måste meddela att du ångrar dig via e-post till info@indora.se. I ditt meddelande ska namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. 

Vid utnyttjande av ångerrätt står kunden för returfrakten. När varan inkommit till Indora i felfritt skick sker återbetalning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Återbetalning sker via Klarna, PayPal eller DIBS. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

Ångerrätten gäller inte vid specialtillverkad produkt som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Ångerrätten gäller inte heller vid tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Du kan läsa mer om den lagstiftade ångerrätten här.

 

Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@indora.se


Reklamationer

Vi besiktigar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt måste du alltid kontakta oss för ett godkännande innan du skickar tillbaka den. Meddelandet ska skickas till info@indora.se omedelbart efter att defekten har upptäckts och innehålla ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. 

Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Indora står för returfrakt vid reklamation av produktionsfel.

Fraktskador skall vid synligt fel på paketet anmälas direkt vid mottagandet till utlämningsstället, vid dolt fel inom 7 dagar från mottagandet av varan.

 

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Alla mått är cirkamått och kan skiljas åt en del. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

 

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut eller förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

 

Ändringar av de allmänna villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

 

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.